Jau otro gadu Gulbenes 2.vidusskola, Lizuma vidusskola un Latvijas Universitāte ir partnerorganizācijas Erasmus+ projektā “Culture of Learning”.
Aizritējusi nedēļa Islandē Aslandsskoli 11 km attālumā no Reikjavikas pilsētā Hafnarfjordur. Plānošanas un mācību vizītes laikā četri skolotāji no Gulbenes un Lizuma iepazinās ar skolas darba kārtību, piedalījās darbnīcās un apmeklēja stundas. Taču došanās uz Islandi bija arī emocionāls pārdzīvojums satikties klātienē ar grāmatās, filmās redzēto dabu, klimatu. Ģeogrāfijas un bioloģijas skolotājs, izbaudot dabas untumus, daudz patiesāk spēj skolēnam stāstīt mums tik neraksturīgās dabas izjūtas. Diennakts gaišais laiks ļāva iepazīt Islandes “Zelta loku” Pingvallas nacionālo parku ar Eiropā unikālo Gulffossa ūdenskritumu, vecāko parlamentu, geizeru nosaukuma izcelsmes vietu un redzēt, kā no zemes izšļācas 80 – 100 grādu karsts ūdens.

Islande 1
Valodas un lasīšanas mācību prasmes islandiešu valodas saglabāšanai, pozitīvās uzvedības programma skolā vienoja Islandes, Latvijas, Anglijas, Polijas skolotājus diskusijām un problēmu analīzei. Partneri mainījās idejām kā strādāt mūsdienu skolā. Gan Gulbenes, gan Lizuma skolotājas atzina, ka daudzas metodes kompetenču saturā ir līdzīgas gan Latvijā, gan Islandē – mācību stundas ar vairāku virzienu integrāciju – islandiešu valoda, ģeogrāfijas, angļu valoda. Jau trīs gadus skola iekļauj mācību procesā i-Pad izmantošanu – katram skolēnam ir individuāls IT rīks un skolotājs plāno darbu, lai ikviens var strādāt individuāli savā ierīcē. Protams, skolotājam ir ļoti labi jāpārvalda tehnoloģijas un skolas IT speciālists ir līdzās, jāatrod laiks sagatavoties. Stundas darba atmosfēra mierīga, brīva, droši vien to atvieglo vērtēšanas sistēma, kas paredz vērtējumu četros līmeņos.

Islande 2

Islande 3
Pozitīvās uzvedības prasmes tiek attīstītas ikvienā skolēnā – sadarbība, atbildība, uzticība, atlīdzība. Skolā izveidota četru krāsu kartīšu sistēma, lai skolēni apkopotu savus sasniegumus veiksmīgākai uzvedībai, aizgūtas jaunas idejas skolu turpmākai ikdienai. Skolu komandas ir bagātinājušās ar metodisko pieredzi un izvirzījušas kopīgus mērķus mācīšanās kultūras pētījumiem savās skolās, universitātes apkopos rezultātus. Projekta mācību vizītē piedalījās Inese Dambe un Vaira Briede no Lizuma vidusskolas, Iluta Podziņa un Diāna Briede no Gulbenes 2.vidusskolas.


Dita Grigore, Solveiga Vilka, projekta koordinatores skolās