Strauji tuvojoties E-veselības sistēmas obligātās lietošanas termiņam, 2018. gada 1. janvārim, un būtiski pieaugot sistēmas lietošanas aktivitātei, Nacionālais veselības dienests (NVD) aicina iedzīvotājus un speciālistus jautājumu gadījumā sazināties ar E-veselības Atbalsta dienestu.

Atbalsta dienesta mērķis ir sniegt visa veida informatīvo atbalstu E-veselības lietotājiem, nodrošinot atbildes uz interesējošiem un neskaidriem jautājumiem, tostarp tehnisku sarežģījumu gadījumā. Ārstniecības personas un farmaceiti ir aicināti zvanīt pa tālruni – 67803301, savukārt iedzīvotāji – 67803300. Jautājumus iespējams uzdot arī e-pasta formā, rakstot uz . Atbalsta dienests darbojas katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00.

Ja ar Atbalsta dienestu nepieciešams konsultēties ārpus norādītā darba laika, arī tādā gadījumā interesenti ir aicināti rakstīt uz iepriekš norādīto e-pasta adresi, un Atbalsta dienesta speciālisti sazināsies un sniegs palīdzību, tiklīdz atsāksies darba laiks. Šobrīd ārpus Atbalsta dienesta darba laika nedēļā tiek saņemti 1-2 pieprasījumi, taču, pieaugot pieprasījumu skaitam, plānota Atbalsta dienesta darba laika pagarināšana.

Kopš Atbalsta dienesta darbības sākuma 2016. gada vidū – kopā saņemti gandrīz 11 tūkstoši telefonisku palīdzības pieprasījumu no profesionāļiem, kā arī sniegts informatīvs atbalsts aptuveni 2 tūkstošiem iedzīvotāju. Decembrī uz profesionāļiem paredzētu tālruni vidēji darba dienā tiek zvanīts 120 reizes, savukārt iedzīvotāji tiek konsultēti vidēji 20 reizes dienā.

Iedzīvotāji visbiežāk interesējas par to, kā pieprasīt pabalstu par darbnespējas lapu B, par to, kā varēs iegādāties e-receptes zāles aptiekā un vai cilvēka vietā to varēs izdarīt, piemēram, radinieks. Tāpat iedzīvotājiem ir aktuāli noskaidrot, kā e-darbnespējas lapu saņems darba devējs (pēc e-darbnespējas lapas noslēgšanas darba devējs to otrā dienā redz savā VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas profilā). Ar atbildēm uz iedzīvotāju biežāk uzdotajiem jautājumiem iespējams iepazīties E-veselības portālā.

Savukārt speciālistiem visaktuālākie ir jautājumi par pieslēgšanos sistēmai, zāļu kompensācijas apmēra norādīšanu e-receptē un e-darbnespējas lapas pagarināšanu.

Atbalsta dienesta tālrunis nav paaugstinātas maksas. Zvanot no fiksētā tālruņa vai mobilā tālruņa, zvanītājs maksā atbilstoši sava operatora noteiktajiem tarifiem.

Agnese Jasenoviča,
Nacionālā veselības dienesta
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājas vietniece