Pirms gada mūsu braucējiem MTB bija debijas gads un jau tad tika izlemts, ka vajag pamēģināt, kā tas ir - MTB pasaules līmenī. Tad mums tas viss bija jauns, galvenais mērķis bija piedalīties un veiksmīgi finišēt visās četrās dienās.

Gads pagājis, un uz Poliju dalībai sacensībās, kas notika no 26. maija līdz 29. maijam, devāmies sagatavoti un ar konkrētiem mērķiem. Mēs ar prieku atgriezāmies šajos kalnos, lai izbaudītu visus tos labumus, ko tie sniedz - stāvus kāpumus, ātrus un sarežģītus nobraucienus, upes, akmeņus, saknes un dubļus. Šogad mūsu komandu pārstāvēt devās Kristaps Kancers, Raivis Klieders, Renārs Pūcītis, Aivars Dārznieks un kupls pulks atbalstītāju.

Kristaps meta izaicinājumu garajai distancei, kur kopsummā pa visām četrām dienām bija jāveic 295 km ar 10823 kāpuma metriem.

Kristaps par sacensībām: "Šogad Beskidy bija nedaudz vēsāki kā pērn. Pirmās naktis bija lietainas, tas trases padarīja vēl interesantākas. Tā kā šogad braucu garo distanci, daudz kas bija nezināms, jo šādā slodzē tik daudz stundu nekad nebiju braucis. Pirmā diena tika braukta tā, lai saprastu - vai vispār varēs nobraukt. Tika piedzīvots sāpīgs kritiens, kā sekas bija jūtamas visas atlikušās dienas. Nākamajās dienās tika uzņemts stabils temps. Ceturtajā dienā temps jau bija tik augsts, ka vienā no nobraucieniem pārcentos un uz asajiem akmeņiem pārsitu riepu. Tā gan nebija vienīgā pārsistā riepa. Paldies vienam no dalībniekiem, kas izlīdzēja ar rezerves kameru, jo paša kameras jau bija iztērētas. Rezultātā izdevās finišēt visas četras dienas. Prieks par paveikto un sasniegt rezultātu šāda līmeņa un konkurences sacensībās. Šajās četrās dienās tika gūta neatsverama pieredze. Un visu šo nevarētu, ja blakus nebūtu mīļā sieviņa, kas katru dienu atbalstīja un rūpējās, lai nākamajā dienā varētu iziet uz starta ar smaidu."

Pārējie no komandas startēja īsajā distancē, kopsummā pa visām dienām bija jāveic 211 km ar 7552 kāpuma metriem. Galvenais mērķis šajā distancē bija cīnīties komandu ieskaitē. Šo uzstādīto mērķi komanda arī izpildīja, katru dienu izcīnot stabilu 2. vietu, kas kopvērtējumā arī deva pārliecinošu 2. vietu. Prieks, ka katru dienu komanda arvien vairāk spēja pietuvoties pirmajai vietai, jo īpaši pēdējā dienā, kad mūsējiem pietrūka vien nieka 35 sekundes, lai svinētu pirmo vietu. Lizums/DiverseExtremeTeam - šāds nosaukums, jo bijām apvienotā komanda. Šajās sacensībās mums palīdzēja Ela Wydrowska no poļu komandas DiverseExremeTeam. Ar Elu mūsu braucēji iepazinās pirms gada šajās pat sacensībās. Komandas sastāvs - Renārs, Ela un Aivars.

Šogad arī Raivis izlēma pārbaudīt, kas tas tāds Beskidy MTB īsti ir. Raivja iespaidi: "Pagājušajā gadā, dodoties ceļojumā ar ģimeni, iegriezāmies Istebnā. Tad nospraudu sev mērķi – atgriezīšos šeit pēc gada, lai piedalītos Beskidy MTB Trophy. Visu šo gadu mērķtiecīgi strādāju, lai realizētu savu sapni. Uztraukums un neziņa bija manāmi. Nebija nekāda priekšstata - kas būs, kā būs - tāpēc pirmās dienas braucienā mēģināju saprast, ko es te daru. Pirmā diena beidzās veiksmīgi, noskaņojums arī bija uzlabojies, stress mazliet atkāpies, mierīgi varēju startēt otrās dienas braucienā. Tā kā šis bija garākais no braucieniem, tad ieslēdzu tādu kā tūrista režīmu ar mērķi – nokļūt līdz finišam. Tas arī veiksmīgi izdevās. Nu jau bija skaidrs, kā braukt, kā rīkoties. Trešās un ceturtās dienas braucieni izdevās pavisam veiksmīgi, pats sev par pārsteigumu finišēju ātrāk, kā biju domājis. Prieks, ka tehnika mani nepievīla - visas četras dienas aizvadīju bez tehniskām ķibelēm. Pēdējā dienā izdevās kūlenis ar dažiem nobrāzumiem un braucamo kādus 30 m zemāk no kalna. Esmu gandarīts par paveikto. Emocijas nav aprakstāmas. Prieks, ka pieveicu šo maratonu. Šajās četrās dienās ieguvu neatsveramu pieredzi tehniskajos nobraucienos, ticību savām spējām, ieraudzīju kalnus no cita skatu punkta. Paldies visiem līdzjutējiem, atbalstītājiem un arī dalībniekiem par uzmundrinājumu! Bez savas atbalsta komandas būtu daudz grūtāk pievarēt šos braucienus. Ir tāda laba sajūta, kad zini, ka tevi gaida, ka par tevi raizējas un uztraucas."

Renārs 4 dienu sacensības Polijas kalnos aizvadīja veiksmīgi. Pagājušā gada pieredze jau bija sagatavojusi tam, kas būs jāpiedzīvo. Tika izpildīts uzstādītais mērķis iebraukt 30 - niekā un savā vecuma grupā ierindoties starp 10 ātrākajiem. Renārs par piedzīvoto: "Šogad ieradāmies dienu ātrāk, lai varētu kārtīgi izgulēties pirms sacensībām un būtu gatavi pirmajai diena ar pilniem spēkiem. Prieks par to, ka varēja braukt ātri un parliecinoši pa tehniskajiem un akmeņainajiem nobraucieniem. Ja pagājušajā gadā brīnījāmies, kā pa kaut ko tādu var nobraukt lejā, tad šogad jau bijām ātri. Tehnika nepievīla nevienu dienu. Kļūda bija izvēloties priekšējo zobratu, kurš šoreiz bija pārāk liels stāvajiem kāpumiem. Vajadzēja pielikt lielāku spēku, lai uzbrauktu augšā, tādā veidā bija grūtāk sadalīt spēkus uz distanci, bet, neskatoties uz to, finišs katru dienu tika sasniegts veiksmīgi. Laikapstākļi šogad saudzēja braucējus - bija gan saule, gan lietus - ne par daudz, ne par maz. Komanda pastrādāja labi, katru dienu izcīnot 2. vietu mix komandu ieskaitē. Mazs sarūgtinājums bija par pēdējās dienas otru vietu, finišā uzzinot, ka atpalikām tikai 35 sekundes no pirmās vietas. Gribējās uzkāpt arī uz augstākā pakāpiena. Liels gandarījums par aizvadītajām dienām, izbaudot kārtīgu MTB garšu kalnos, tagad neliela atpūta un jau nākamie starti Latvijā. Paldies komandai un palīgiem, kuri šo piedzīvojumu padarīja vieglāku."

Arī Aivars aizvadīja veiksmīgas sacīkstes. Jau ar pirmo posmu "latiņa" tika pacelta diezgan augstu, tas Aivaram uzlika sava veida atbildības sajūtu. Galvenais mērķis, protams, bija cīnīties komandu ieskaitē, bet pēc pirmā posma bija skaidrs, ka ir iespēja cīnīties ar pašiem ātrākajiem. Aivars par sacensībām: "Šīs noteikti bija gaidītākās sacensības manā sarakstā, prieks, ka pēc traumas laicīgi izdevās atgūties un pat veiksmīgi sagatavoties. Jau ar pirmo dienu tika uzstādīts augsts temps, labi, ka otrā diena (grūtākā no visām dienām) šo tempu neaplauza. Trešajā dienā sajūtas bija ļoti labas, jau no paša sākuma turējos ar pašiem ātrākajiem un bija reālas cerības savā grupā iebraukt TOP3, bet diemžēl tehnika pievīla. Neko darīt, galvenais, ka veiksmīgi finišēju un komandai rezultāts netika sabojāts. Pēdējā dienā bija vēlme izdarīt to, kas trešajā neizdevās, bet arī šoreiz maza ķibele (caura riepa). Neraugoties uz šīm neveiksmēm, ar sacensībām esmu apmierināts, jo tagad labi zinu, ka es spēju cīnīties ar spēcīgākajiem. Prieks, ka kopīgi izpildījām pamata uzdevumu - cīnīties par TOP3 komandu ieskaitē. Protams - paldies ģimenei un visiem, kas palīdzēja!"

Rezultāti
Kopvērtējums pēc visiem četriem posmiem: