Valsts ieņēmumu dienests (VID) atgādina, ka no 2014.gada 1.jūnija visiem nodokļu maksātājiem algas nodokļa grāmatiņa ir tikai elektroniskā formā un gan pašai personai, gan tās darba devējam tā būs pieejama, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).

Pieslēgties Elektroniskās deklarēšanās sistēmai var, izmantojot portāla www.latvija.lv piedāvātos autentifikācijas līdzekļus, Pilsonības un migrācijas pārvaldes izsniegto eID viedkarti, “Latvijas Valsts radio un televīzijas centra” izsniegto elektroniskā paraksta viedkarti (e-parakstu) vai VID izsniegto lietotājvārdu un paroli.

VID norāda, ka informācijas par galveno ienākuma gūšanas vietu, apgādājamajiem un papildu atvieglojumiem iekļaušana algas nodokļa grāmatiņā ir nodokļu maksātāja pienākums un vienlaikus izvēle. Tādejādi nepieciešamie ieraksti un izmaiņas par darba devējam sniedzamo informāciju iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu piemērošanai algas nodokļa grāmatiņā fiziskajām personām jāveic pašām, izmantojot EDS.

Aicinām tos darba ņēmējus, kuri nav iesnieguši savu elektronisko algas nodokļa grāmatiņu darba devējam, nekavējoties atzīmēt savā elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā galveno ienākumu gūšanas vietu, kā arī norādīt informāciju par apgādājamajām personām un papildus atvieglojumiem.

Izmaiņas elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā var veikt attālināti, izmantojot Elektronisko deklarēšanās sistēmu, vai personīgi ierodoties VID klientu apkalpošanas centrā.

Plašāka informācija par elektroniskajām algas nodokļa grāmatiņām pieejama VID mājas lapā īpaši izveidotajā sadaļā “Elektroniskā algas nodokļa grāmatiņa”. Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām iedzīvotājus zvanīt uz VID informatīvo tālruni 67120000, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī uzdot savu jautājumu www.vid.gov.lv sadaļā “Kontakti” – “Uzdot jautājumu VID”.