Vienu gadu Gulbenes novada skolotāji un jaunatnes darbinieki, kopā ar kolēģiem no Bulgārijas, Rumānijas, Lielbritānijas un Francijas dalījās pieredzē par to, kā efektīvāk un radošāk mācīt skolēnus par dažādām tēmām. Kopumā notika četras apmācību sesijas Latvijā, Bulgārijā, Rumānijā un Francijā, kur skolotāji un jaunatnes darbinieki uzzināja vairākas neformālās izglītības metodes. Viens no projekta mērķiem bija pēc šīm apmācībām radīt apmācību programmas, kuras pēc tam var izmantot arī darba dzīvē.

Lai arī projekta mērķis nebija radīt intelektuālos rezultātus, tā laikā uzmanība tika pievērsta skolotāju un jaunatnes darbinieku kopīgai mācību pieredzei, kuras laikā tie apmainījās ar zināšanām un pieredzi par to, kā labāk un efektīvāk mācīt bērnus dažādām zināšanām. Kopumā notika 4 studiju vizītes dažādās valstīs, kur pedagogi un jaunatnes darbinieki uzzināja dažādu valstu pieredzi neformālās izglītības sektorā un diskutēja par to, kā šo pieredzi var izmantot skolās un izglītības iestādēs. Šīs vizītes apmeklēja vairāk nekā 40 dalībnieku. Balstoties uz studiju vizītēs redzēto dalībnieki radīja mācību programmas un organizēja zināšanu pārneses aktivitātes savās darba vietās un ieinteresētajās organizācijās.

Projekta “Effective learning” laikā tika izstrādātas 16 programmas un novadītas 20 zināšanu pārneses aktivitātes, kuras notika saskaņā ar izstrādātajām programmām. Šīs aktivitātes apmeklēja vairāk nekā 300 dalībnieki, kas kopumā pārsniedz sākumā plānoto dalībnieku skaitu. Programmu kvalitātes izvērtējumu, tomēr atstājām projekta partneru ziņā. Programmas šobrīd ir tulkotas angļu valodā un apkopotas nelielā grāmatiņā, kuras var izmantot skolu pārstāvji, organizējot apmācības. Programmās tika apkopotas studiju vizīšu laikā iegūtās metodes, kuras paši studiju vizīšu dalībnieki novērtēja visaugstāk.

Izstrādātās mācību programmas var aplūkot šeit.

Projekts “Efektīva mācīšanās” 2018-1-LV01-KA201-046968, tiek finansēts ar Eiropas Komisijas programmas “Erasmus+” atbalstu. Šis projekts tiek finansēts ar Eiropas Komisijas  atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas  jebkuru iespējamo izlietojumu.

erasmus

Lauris Šķenders,
Gulbenes novada Izglītības pārvaldes projektu vadītājs