Oktobris ir bijis mācību organizēšanas laiks jauniešu centrā “Bāze”. Divas dienas 12.-13.oktobrī  notika mācības “Mentorings no A līdz Z”, kas bija paredzētas jebkuram interesentam, kurš sasniedzis vismaz 16 gadus, kurš vēlas kļūt par mentoru un/vai uzzināt, kas tas tāds ir? Pieveikta mentoringa sprinta distance jeb divās dienās uzzināts par mentoringu no A līdz Z. Par mentoringu un tā metodēm varētu runāt un mācīties vēl un vēl, taču šajās divās dienās tika uzzināts pats galvenais, paši pamati, kas būtu jāzina mentoriem.

Šo mācību mērķis bija sniegt to dalībniekiem izpratni par mentora nozīmi un nepieciešamību, izzināt kādi ir galvenie mentora pienākumi, kādām prasmēm jāpiemīt vai kādas jāattīsta, ja ir vēlme kļūt par mentoru. Šie un vēl daudz citi jautājumi tika noskaidroti šo mācību laikā. Tā, piemēram, dalībnieki uzzināja kāda ir atšķirība starp šiem ekspertiem - mentoru, konsultantu un kouču, par šo ekspertu atbildībām, pienākumiem un robežām.

Mācību dalībniekiem bija iespēja pašiem izmēģināt vairākas metodes, ko var izmantot mentoringā. Izmēģinot šīs metodes un pildot trenera uzdevumus, dalībniekiem bija iespēja iedziļināties kā tas notiek praktiski un kā varētu reaģēt/izturēties mentorējamais. Metožu izmēģināšana pašiem uz sevis bija ļoti vērtīga.

Mentorējot citus mēs palīdzam paši sev - šī ir viena no atziņām, kas radās pēc mācībām. Kā arī - pēc būtības cilvēks pats zina, ko darīt, zina risinājumu, bet bieži vien lavās prom no risinājuma. Mentors ir tas, kuram ir jācenšas palīdzēt nonākt pie atbildēm. Tāpat ir vērtīgi atcerēties, ka mentorējamais nav tāda pati personība kā mentors. Un mentoram nav jācenšas palikt pie sava viedokļa. Taču, ja mentors jūt, ka mentorējamais domā par to, ko viņš nevar ietekmēt, tad, lai to mainītu, mentors var uzdot jautājumu – vai Tu to vari ietekmēt? Lai mentorējamais virzītos uz sava mērķa sasniegšanu, mentors ir tas, kurš atgādina, ka nepieciešams fokusēties uz to, ko var darīt, ko var ietekmēt.

Šīs un vēl daudz citas vērtīgas atziņas radās pēc šo divu dienu mācībām, kuras vadīja pozitīvais un harizmātiskais treneris – Māris Resnis. Mācību dalībnieki priecājās par tikšanos klātienē un iespēju pārrunāt dažādas dzīves situācijas, kur varētu izmantot mentoringa metodes, paskatoties uz tām no cita skatupunkta.

M A Z 3

Mācības notika projekta “Roku roku” ietvaros. Projekta galvenais mērķis ir izvērtēt esošo situāciju un izstrādāt, sasniedzamus un reāli izpildāmus, sadarbības un rīcības modeļus darbam ar sociālā riska grupas jauniešiem Gulbenes novadā. Šīs mācības bija viena no projekta aktivitātēm, kas tika īstenotas,  lai sekmētu mērķa sasniegšanu.

roku rokā logo

“Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2020.gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros”.