APSTIPRINĀTS

30.11.2023. Gulbenes novada domes sēdē (protokols Nr.18; 43.p)

Izdots saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 73.panta pirmās daļas 1.punktu un

Pašvaldību likuma 50.panta pirmo daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

  1. Gulbenes novada pašvaldības dzīvokļu jautājumu komisijas nolikums (turpmāk – nolikums) nosaka Gulbenes novada pašvaldības dzīvokļu jautājumu komisijas (turpmāk – komisija) izveidošanas un darba organizācijas kārtību, struktūru, kompetenci un atbildību.
  2. Komisija ir pastāvīga Gulbenes novada pašvaldības domes (turpmāk – dome) izveidota institūcija, kas atbilstoši normatīvo tiesību aktu prasībām un nolikumam nodrošina un uzrauga ar Gulbenes novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā (turpmāk – palīdzība) saistītos jautājumus.
  3. Komisija tiek izveidota, reorganizēta vai likvidēta ar domes lēmumu.
  4. Komisijai ir noteikta parauga veidlapa.
  5. Komisija nolikumā noteiktos uzdevumus veic patstāvīgi, nepieciešamības gadījumā sadarbojoties ar valsts un citu pašvaldību institūcijām un iestādēm, kā arī attiecīgās nozares speciālistiem.
  6. Komisija savā darbībā ievēro normatīvos tiesību aktus, domes lēmumus, domes priekšsēdētāja, domes priekšsēdētāja prombūtnes laikā domes priekšsēdētāja vietnieka un pašvaldības izpilddirektora tiesiskus rīkojumus.

II. Komisijas kompetence

  1. Komisijai ir šādi pienākumi:
    1. pieņemt lēmumus par:
      1. personas reģistrēšanu vai atteikumu reģistrēt personu palīdzības reģistrā;
      2. personas izslēgšanu no palīdzības reģistra;
      3. palīdzības sniegšanu, nereģistrējot personu palīdzības reģistrā; 
      4. sociālā dzīvokļa, kurš neatrodas sociālajā dzīvojamā mājā, statusa noteikšanu vai atcelšanu dzīvojamai telpai;
      5. dzīvojamās telpas izīrēšanu vai atteikumu izīrēt dzīvojamo telpu;
      6. dzīvojamās telpas īres līguma pagarināšanu vai atteikumu pagarināt dzīvojamās telpas īres līgumu;
      7. dzīvojamās telpas īres līguma noslēgšanu ar īrnieka ģimenes locekli īrnieka nāves gadījumā;
      8. citiem jautājumiem normatīvajos tiesību aktos noteiktajos gadījumos;
    2. ierosināt domei lemt par kvalificētam speciālistam izīrējamās dzīvojamās telpas un sociālās dzīvojamās mājas statusa noteikšanu vai atcelšanu;
    3. pārstāvēt komisiju domes komiteju un domes sēdēs;
    4. atbilstoši kompetencei izstrādāt domes saistošos noteikumus un nolikumu, to grozījumus;
    5. atbilstoši kompetencei izskatīt un sniegt atbildes uz citiem fizisko un juridisko personu iesniegumiem.
  2. Komisijai ir šādas tiesības:
    1. pieprasīt un saņemt no valsts un citu pašvaldību institūcijām un iestādēm, fiziskām un juridiskām personām nepieciešamo informāciju komisijas kompetencē esošo jautājumu izskatīšanai;
    2. uzaicināt uz komisijas sēdi pašvaldības administrācijas un pašvaldības kapitālsabiedrības speciālistus un personu, kas iesniedza iesniegumu, ja tās uzklausīšanu nosaka normatīvie tiesību akti; 
    3. atlikt iesnieguma izskatīšanu līdz papildu apstākļu noskaidrošanai, par to personai paziņojot normatīvajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā;
    4. uzdot dzīvojamās telpas pārvaldītājam un/vai apsaimniekotājam veikt dzīvojamās telpas apsekošanu un novērtēšanu, piedalīties tajā;
    5. ierosināt dzīvojamās telpas pārvaldītājam un/vai apsaimniekotājam izbeigt dzīvojamās telpas īres līgumu, ja ir kļuvuši zināmi apstākļi, kas ir par pamatu dzīvojamās telpas īres līguma izbeigšanai;
    6. sniegt domei atzinumus un priekšlikumus citu komisijas kompetencē esošo jautājumu risināšanā.

III. Komisijas struktūra un darba organizācija

  1. Komisiju sastāvu apstiprina ar domes lēmumu.
  2. Komisijas sastāvā iekļauj septiņus komisijas locekļus, no kuriem viens ir:
    1. Gulbenes novada pašvaldības domes Sociālo un veselības jautājumu komitejas priekšsēdētājs;
    2. Gulbenes novada pašvaldības domes Attīstības un tautsaimniecības komitejas priekšsēdētājs;
    3. Gulbenes novada sociālā dienesta vadītājs;
    4. Gulbenes novada Gulbenes pilsētas pārvaldes vadītājs;
    5. Gulbenes novada pagasta pārvaldes vadītājs;
    6. Gulbenes novada Centrālās pārvaldes Juridiskās un personālvadības nodaļas pārstāvis;
    7. Gulbenes novada Centrālās pārvaldes Īpašumu pārraudzības nodaļas pārstāvis.
  3. Komisijas priekšsēdētāju un komisijas priekšsēdētāja vietnieku komisijas locekļi ievēlē no sava vidus ar vienkāršu balsu vairākumu.
  4. Komisijas sekretāra pienākumus pilda Gulbenes novada sociālā dienesta speciālists dzīvokļu jautājumos.
  5. Komisijas priekšsēdētājs:
    1. plāno, organizē un vada komisijas darbu atbilstoši normatīvo tiesību aktu prasībām;
    2. sasauc un vada komisijas sēdes, apstiprina sēžu darba kārtību;
    3. kontrolē komisijas pieņemto lēmumu izpildi;
    4. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv komisiju domes komiteju un domes sēdēs, attiecībās ar valsti, citām pašvaldībām, fiziskām un juridiskām personām;
    5. organizē un nodrošina domei iesniedzamo lēmumprojektu, atzinumu un priekšlikumu sagatavošanu jautājumos, kas ir komisijas kompetencē;
    6. paraksta komisijas lēmumus, sēžu protokolus un citus komisijas sagatavotos dokumentus;
    7. ne retāk kā reizi gadā domes Sociālo un veselības jautājumu komitejai sniedz pārskatu par komisijas darbu iepriekšējā gadā.
  6. Komisijas priekšsēdētāja vietnieks:
    1. pilda komisijas priekšsēdētāja pienākumus komisijas priekšsēdētāja prombūtnes laikā;
    2. atbilstoši komisijas priekšsēdētāja norādījumiem veic citus uzdevumus komisijas darbības nodrošināšanai.
  7. Komisijas locekļi:
    1. piedalās komisijas sēdēs;
    2. pieņem lēmumus balsojot;
    3. sniedz priekšlikumus komisijas darba uzlabošanai.
  8. Komisijas sekretārs:
    1. kārto komisijas lietvedību un organizē komisijas sēdes (saskaņā ar komisijas priekšsēdētāja norādījumiem pieaicina personas, kuru piedalīšanās komisijas sēdēs ir nepieciešama, sagatavo sēžu darba kārtību, izziņo komisijas sēžu laiku, vietu un darba kārtību, veic dokumentu apstrādi, protokolē komisijas sēžu gaitu, nodrošina komisijas pieņemto lēmumu izsniegšanu vai nosūtīšanu);
    2. atbild par komisijas dokumentu glabāšanu, izmantošanu un pieejamību līdz nodošanai arhīvā;
    3. sagatavo komisijas darba pārskatus;
    4. atbilstoši komisijas priekšsēdētāja norādījumiem veic citus uzdevumus komisijas darbības nodrošināšanai.
  9. Komisija savu darbu organizē klātienes sēdēs, kuras tiek sasauktas ne retāk kā reizi mēnesī.
  10. Komisijas sekretārs izziņo komisijas sēdes norises vietu, laiku un darba kārtību,  elektroniski nosūtot komisijas locekļiem sēdes darba kārtības materiālus, ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms komisijas sēdes.
  11. Komisijas sekretārs publicē komisijas sēdes norises vietu, laiku un darba kārtību ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms tās norises pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē, ievērojot normatīvajos tiesību aktos noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus.
  12. Komisijas loceklis vai uzaicinātā persona nepieciešamības gadījumā komisijas sēdē var piedalīties attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, par to komisijas priekšsēdētājam vai sekretāram paziņojot vismaz vienu stundu pirms komisijas sēdes sākuma.
  13. Komisijas sēdes sastāv no atklātās un slēgtās daļas. Slēgtajā sēdes daļā izskata jautājumus, kuros atbilstoši normatīvo tiesību aktu prasībām ietverta ierobežotas pieejamības informācija.
  14. Komisijas sēdes tiek protokolētas. Komisijas sēdes protokolā jāieraksta:
    1. sēdes norises vieta un laiks;
    2. sēdes atklāšanas un slēgšanas laiks;
    3. sēdes darba kārtība;
    4. sēdes vadītāja un protokolētāja vārds un uzvārds;
    5. sēdē piedalījušos un klāt neesošo komisijas locekļu vārds un uzvārds;
    6. uzaicināto personu vārds un uzvārds;
    7. sēdē piedalījušos citu personu vārds un uzvārds;
    8. īsa izskatāmā jautājuma būtība;
    9. komisijas locekļu viedokļi, argumenti, iebildumi, priekšlikumi;
    10. nolikuma 22.6. un 22.7.apakšpunktā noteikto personu viedokļi un argumenti, ja tās uzstājas komisijas sēdē;
    11. komisijas locekļu balsojums;
    12. pieņemtie lēmumi;
    13. komisijas locekļu izteiktie viedokļi nolikuma 27.punktā noteiktajā gadījumā.
  15. Komisijas sēdes protokolu paraksta komisijas priekšsēdētājs un sekretārs.
  16. Komisijas sēdes protokolu ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā pēc tā parakstīšanas publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē, ievērojot normatīvajos tiesību aktos noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus.
  17. Komisija ir lemttiesīga, ja komisijas sēdē piedalās vairāk nekā puse no komisijas locekļiem.
  18. Komisija, atklāti balsojot, pieņem lēmumus ar vienkāršu balsu vairākumu. Katram komisijas loceklim ir viena balss. Balsīm sadaloties vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.
  19. Komisijas loceklim, kurš nepiekrīt komisijas lēmumam, ir tiesības pēc balsošanas izteikt savu viedokli, kas tiek ierakstīts komisijas sēdes protokolā.
  20. Komisijas pieņemtos lēmumus, atzinumus un priekšlikumus paraksta komisijas priekšsēdētājs.
  21. Komisijas lēmumi tiek nodoti izpildei pašvaldības administrācijas iestādēm vai kapitālsabiedrībai atbilstoši to kompetencei.
  22. Komisijas loceklim ne vēlāk kā vienu darba dienu pirms noteiktās komisijas sēdes ir pienākums informēt komisijas priekšsēdētāju par prombūtni vai citiem apstākļiem, kuru dēļ komisijas loceklis nevar piedalīties komisijas sēdē.
  23. Komisijas priekšsēdētājs slēdz komisijas sēdi, neuzsākot jautājumu izskatīšanu, ja uz sēdi ieradusies mazāk kā puse no komisijas locekļiem. Atkārtota komisijas sēde tiek sasaukta ne vēlāk kā piecu darba dienu laikā darba kārtībā iekļauto jautājumu izskatīšanai.
  24. Komisijas locekļi ir valsts amatpersonas likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” izpratnē.

IV. Komisijas atbildība

  1. Komisija ir atbildīga par pieņemto lēmumu tiesiskumu.
  2. Katrs komisijas loceklis ir atbildīgs par komisijas pienākumu izpildi, kā arī par ierobežotas pieejamības informācijas neizpaušanu.
  3. Komisijas loceklis, kas tieši vai netieši ir ieinteresēts kāda jautājuma izskatīšanā, nav tiesīgs piedalīties konkrētā jautājuma izskatīšanā un lēmuma pieņemšanā.

V. Noslēguma jautājums

  1. Nolikums stājas spēkā 2024.gada 1.janvārī.

 

Gulbenes novada domes priekšsēdētājs                                                                      A. Caunītis