Projekti

4.aprīlī  30 Stāķu pamatskolas skolēni devās ekskursijā uz Rīgas Bērnu zinātnes centru „Tehnoannas pagrabi” un Dabas Tehnoloģiju parku „Urda”.    

“Tehnoannas pagrabos” skolēni apmeklēja vairākas izglītojošas, zinātni popularizējošas interaktīvas izstādes, kurās apvienojās pedagoģija, zinātne un māksla. Ekskursijas laikā  skolēni novēroja, kā atdzīvojas rotaļlietas,  darbojas modeļi un objekti, kas ļauj iepazīt cilvēka maņu orgānu darbību. Iesaistoties dažādās izzinošās atrakcijās, eksperimentos, uzdevumos ar greizajiem  spoguļiem, māju bez sienām, kaleidoskopu, skolēni praktiski iepazina, kā rodas, veidojas, darbojas dažādas parādības, lietas apkārtējā pasaulē. Paši skolēni komentēja: “Šīs stundas pavadījām, kā citā pasaulē. Planetārijs raisīja interesi par visuma pasauli, labirints radīja adrenalīnu, bet tajā pašā laikā mācījāmies saglabāt mieru un meklēt risinājumu, izeju. “Garāža” jeb Ķīmijas amfiteātris  rosināja domāt par to, cik ķīmija ir interesanta. Uzmanība, ko veltījām eksperimentiem, piespēlēja izpratni par elektrības, uguns veidošanās pamatprincipiem”.

Dabas un tehnoloģiju parkā “Urda”  skolēni ieguva padziļinātas zināšanas par atkritumu apsaimniekošanas principiem  Latvijā, cilvēka un vides mijiedarbību, dabas sistēmu kopumā.  Devās ekskursijā pa RAAC “Daibe”, klātienē iepazīstot atkritumu apsaimniekošanas, pārstrādes, šķirošanas procesu. Vēroja,  kā darbojas otrreizēji pārstrādājamo materiālu šķirošanas līnija.  Iesaistījās praktiskajās nodarbībās, pētot ūdens piesārņojuma līmeni atkritumu novietņu apkārtnē, veidoja eko produktu – ārstniecisko bumbu īpašajā inovāciju radīšanas  laboratorijā. Skolēniem patika darboties praktiski un tūlītēji sataustīt gala produktu. Gandrīz visi atzīst, ka saņēmuši jaunas zināšanas par atkritumu šķirošanu un nopietnāk pret to attieksies savas ģimenes saimniecībās.

Nodarbībās tika izmantotas dažādas metodes un paņēmieni: pētījumi, ekskursijas, eksperimenti, praktiskie darbi, izglītojošās atrakcijas, spēles u.c, aktivitātes, kas attīsta skolēnu individuālās kompetences dabaszinībās, radošumu, veicina izzinošo mācīšanos, rada interesi   par procesiem apkārtējā vidē.

Skolēni saka paldies ekskursijas organizatoriem par iespēju apmeklēt “mazos” zinātnes centrus, gūtajām zināšanām, prasmēm un iespaidiem.

Aktivitātes organizētas ESF projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”nr.8.3.2.2./16/I/001 ietvaros. Ar līdzfinansējumu atbalstīja Gulbenes novada pašvaldība.

attels

Ekskursijas dalībniece, 8. klases skolniece Agnese Bērziņa