"Erasmus"" projekta "CRISEPAC" dalīborganizācijas - asociācija Ecocène (Francija, vadošais partneris), Eurogeo (Beļģija), Casadoprofessor (Portugāle), Gulbenes novada pašvaldība (Latvija) un Atēnu Mūžizglītības institūts (Grieķija) - ir apvienojušās kopīgā sadarbības platformā, lai veicinātu izpratni par dabas riskiem, apdraudējumiem un katastrofām un to prevenciju. Projekta ietvaros tikuši izstrādāti inovatīvi starppriekšmetu mācību līdzekļi, lai palīdzētu skolēniem labāk izprast šīs problēmas. Resursi pievērš uzmanību arī vietējiem klimata jautājumiem, stiprinot kopienu lomu risku novēršanā, izmantojot izglītību un apmācību gan jauniešiem, gan pieaugušajiem.

Projekta "CRISEPAC" izstrādātajā materiālā ir apkopoti dažādi Latvijā pieejami atbalsta resursi pedagogiem – mājas lapas, prezentācijas, darba lapas, izstrādātas nodarbības. Šie materiāli noderēs, mācot skolēniem par dabas riskiem un katastrofām, to prevenciju un rīcībām krīzes situācijās.

_______________________________________________

Projekta CRISEPAC izglītojošo rīku buklets: Dabas riski 

Buklets ir veltīts sākumskolas skolēnu izglītošanai par dabas riskiem

Projekta CRISEPAC (https://www.crisepac.eu/) ietvaros ir izstrādāts buklets. Šis buklets palīdz izprast dabas riskus, apdraudējumus un katastrofas, kas saistīti ar klimata pārmaiņām un kas var rasties mums visapkārt. Iepazīstot dažādus risinājumus, mēs varam pasargāt sevi no dabas apdraudējumiem šodien un, galvenais, izmantot pagātnes gūtās mācības.

Šajā mācību līdzeklī apvienotas jautras aktivitātes ar svarīgām zināšanām par dabas apdraudējumiem, ko pastiprina klimata pārmaiņas, piemēram, plūdi.

Bukletā ir dažādas spēles, mīklas un viktorīnas, kas mudina bērnus izpētīt un izprast klimata pārmaiņu ietekmi uz vidi. Piedaloties šajās aktivitātēs, skolēni iegūs zināšanas un attīstīs atbildības sajūtu pret vidi.

Skolotāji var viegli integrēt spēļu bukletu savā mācību programmā, veicinot diskusijas un praktisku mācību pieredzi bērnu vidū. Grāmatiņa atbilst izglītības standartiem un veicina caurviju pieeju vides problēmu mācīšanai.

Mēs uzskatām, ka agrīna izglītošana ir galvenais priekšnoteikums, lai veidotu paaudzi, kas ir informēta un proaktīvi risina ar klimata pārmaiņām saistītus jautājumus. CRISEPAC spēles buklets ir solis ceļā uz to, lai dotu jauniešiem iespēju iesaistīties un risināt mūsdienās aktuālās vides problēmas.

Lai iegūtu vairāk informācijas un bukletu, lūdzu, apmeklējiet mūsu tīmekļa vietni: https://www.crisepac.eu/.

CRISEPAC izglītojošs rīks buklets: Dabas riski

_______________________________________________________________

  • "CRISEPAC" projekts piedāvā interaktīvu MOOC tiešsaistes platformu skolotājiem un izglītības speciālistiem ar bezmaksas piekļuvi. MOOC tika veidots, balstoties uz 9 tēmu mācību moduļiem, kuros ir aptvertas dabas risku tēmas Eiropā. MOOC platforma pieejama saitē: 

https://mooc-crisepac.eu/

  • Izstrādātās trīs stāstu kartes palīdz sākumskolas skolotājiem izprast un mācīt ar klimata pārmaiņām saistītos riskus. Šajās interaktīvajās kartēs galvenā uzmanība pievērsta globālās sasilšanas pastiprinātajiem dabas apdraudējumiem, piemēram, plūdiem, meža ugunsgrēkiem, vētrām un piekrastes plūdiem. Stāstu kartes ietver "CRISEPAC: Klimata pārmaiņas un dabas apdraudējumi Eiropā" šeit, "Meža ugunsgrēki Eiropā" šeit un "Plūdi un vētras Eiropā" šeit.
  •  Virtuālā spēle piedāvā pārbaudīt zināšanas par plūdu riskiem. Jūs esat augsta riska plūdu zonas iedzīvotājs. Jūsu pienākums ir paredzēt un pasargāt sevi no pieaugošā ūdens līmeņa. Kļūdām nav vietas, pretējā gadījumā jūsu mājas nonāks zem ūdens...

www.atelier-in8.com/maison_ecocene_v2/

 

 

Mērķis: Projektam ir divi nozīmīgi mērķi: 1. Veicināt starppaudžu izglītības izmantošanu skolās un pirmsskolās; 2. Veicināt senioru sociālo iekļaušanu. Projekta ar mērķi ir saistīti ar to, ka projekta partneri vēlētos vairāk runāt par pieaugušo, īpaši senioru, pensionāru iesaistīšanu skolēnu mācību procesā. Šajā sadarbībā projekta partneri redz ievērojamu sinerģiju, kur mazi bērni mācītos no senioriem brīvprātīgajiem, savukārt šis process veicinās senioru izolētības mazināšanos un iekļaušanās procesu. Sagaidām, ka projekta noslēgumā projekta partneru valstīs būs izveidojušās pastāvīgas vienības, kas turpinās attīstīt un ieviest starppaudžu izglītību.

Vairāk par projektu

Izstrādātie materiāli:

Projekta mērķi: attīstīt inovatīvas metodes sociālās aprūpes centru darbiniekiem, brīvprātīgajiem un mācību personālam; samazināt senioru izolētību izmantojot sociālās līdzdalības aktivitātes un to iekļaušanos mūsdienu sabiedrībā; uzlabot senioru fizisko un mentālo veselību caur sadarbību ar bērniem; pilnveidot senioru mācību procesu sadarbībā ar jauniem cilvēkiem.

Vairāk par projektu šeit

Izstrādātie materiāli

 

Projekta mērķis: Projekts balstās uz jaunu inovatīvu metožu un pieeju izstrādi, kas dod ieguldījumu digitālo prasmju un kultūras mantojuma jomā.  Tā mērķis ir risināt digitālo prasmju nepilnības, veidot rītdienas vēsturi un dot ieguldījumu kultūras mantojuma programmā. Projekts nodrošinās pieaugušajiem jaunas prasmes un kompetences, kas izmantojamas darba vidē un ikdienas dzīvē, uzlabojot savas komunikācijas prasmes, paaugstinot pašapziņu, apzinoties kultūras mantojumu un kļūstot par aktīvākiem pilsoņiem vietējā kopienā.

Vairāk par projektu ŠEIT.

Izstrādātie materiāli:

Projekta mērķis: dalīties labajā praksē skolēnu efektīvākas un radošākas mācību vides veidošanai un pedagogu, jaunatnes darbinieku prasmju attīstīšanai.

Vairāk par projektu ŠEIT.

Izstrādātie materiāli:

Projekta mērķis: labās prakses apmaiņa starp pašvaldībām un nevalstiskajām organizācijām par tēmu: kā veicināt līdzdalību mērķa grupām, kuras visgrūtāk aizsniegt un iesaistīt.

Vairāk par projektu ŠEIT.

Izstrādātie materiāli:

Projekta mērķis: paaugstināt vecāka gada gājuma cilvēku līdzdalību, veicināt iesaistīšanos mūžizglītībā un mazināt vecuma diskrimināciju, uzlabojot, testējot un ieviešot neformālās izglītības inovatīvo metodoloģiju “Silver Sharing Initiative”. Metodloģija ir izveidota Polijā, un projekta ietvaros tiks testēta un uzlabota starptautiskā līmenī. Metodoloģija fokusējas uz dažādu senioru prasmju un iemaņu attīstīšanu: IT prasmes, valodu prasmes, starpkultūru prasmes, lai veicinātu senioru sociālo integrāciju un pilsonisko līdzdalību. Projekta ietvaros tiks apmācīti treneri darbam ar iepriekšminēto metodoloģiju, kā arī tiks veiktas senioru eksperimentālas apmācības.

Vairāk par projektu ŠEIT.

Izstrādātie materiāli:

Rokasgrāmata “Silver Sharing in Theory and Practice”

Projekta mērķis: veidot atbalsta sistēmu senioru konkurētspējas palielināšanai darba tirgū - celt pašapaziņu, papildināt datorprasmes un motivēt viņus meklēt jaunus darba ceļus. Projekta ietvaros tika izstrādāta alternatīva apmācību programma "BRUNO". Apmācību programma ir balstīta uz 4 savstarpēji papildinošām sadaļām - zināšanu ieguve, pašizaugsmes nodarbības, brīvprātīgais darbs un zināšanu pārnese.

Vairāk par projektu ŠEIT.

Izstrādātie materiāli:

Projekta mērķis: veidot atbalsta un mācību metodi kombinācijā ar mācību mobilitātēm veicinot senioru (50+) pašvērtējumu, motivāciju, iniciatīvu un iekļaušanos darba tirgū.

Vairāk par projektu ŠEIT.

 

Projekta mērķis: radīt vietu un atbalstu formālās un neformālās izglītības profesionāļu starp-sektoru sadarbībai, kas vērsta uz inovācijām izglītībā, lai veidotu mūsdienīgu un veiksmīgu mācīšanās vidi jauniešiem viņu mācību procesā.

Vairāk par projektu ŠEIT.

Izstrādātie materiāli:

Projekta mērķis: paaugstināt sabiedrības izpratni par globālās izglītības tēmām.

Vairāk par projektu ŠEIT.

Izstrādātie materiāli:

Metodiskie materiāli globālajā izglītībā

Projekta mērķis: meklēt alternatīvus veidus skolēnu motivēšanai mācīties un paplašināt skolotāju zināšanas un metodisko bāzi, lai mazinātu riskus skolēnu priekšlaicīgai mācību pārtraukšanai.

Vairāk par projektu ŠEIT.

Izstrādātie materiāli:

Projekta mērķis: apmainīties ar pieredzi un dalīties labajā praksē, ko pieņēmušas un ieviesušas pašvaldības. Labākā prakse ir "Pop Up Europe" pieredze, ko vadīja Antverpenes province (Beļģijas pašvaldība) 2017. gada maijā, un tā paša gada rudenī ieguva "Eiropas publiskās komunikācijas” galveno balvu.

Vairāk par projektu ŠEIT.

Izstrādātie materiāli: