Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
-
Uzzināt vairāk
Saņēmējs
Fiziska persona
Saņemšanas ierobežojumi
-

Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 32. pants nosaka, ka Sociālās palīdzības mērķis ir sniegt materiālu atbalstu zemu ienākumu mājsaimniecībām, lai nodrošinātu ienākumus garantētā minimālā ienākumu sliekšņa līmenī un segtu ar mājokļa lietošanu saistītos izdevumus, kā arī sniegt atbalstu atsevišķu izdevumu apmaksai un krīzes situācijās.
Garantētais minimālais ienākumu slieksnis ir 109 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 76 euro pārējām personām mājsaimniecībā.
Trūcīgas mājsaimniecības ienākumu slieksnis ir 272 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 190 euro pārējām personām mājsaimniecībā.
Ministru kabineta 2020. gada 17. decembra noteikumu Nr.809 “Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu” mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanas un sociālās palīdzības saņemšanas kārtību;
garantētā minimālā ienākuma pabalsta aprēķināšanas, piešķiršanas un izmaksas kārtību;
mājokļa pabalsta aprēķināšanas, piešķiršanas un izmaksas kārtību un izdevumu pozīciju minimālās normas mājokļa pabalsta apmēra aprēķināšanai;
trūcīgas un maznodrošinātas mājsaimniecības statusa noteikšanas kārtību.
Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksnis ir 327 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā un 229 euro pārējām personām mājsaimniecībā. Pamata palīdzība:
trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa piešķiršana;
garantētā minimālā ienākuma pabalsts (GMI);
mājokļa pabalsts.
Papildu pabalsti:
veselības aprūpes pabalsts trūcīgām un maznodrošinātām personām; skolas piederumu iegādei; materiāls atbalsts personām sociālās funkcionēšanas un neatkarīgas dzīves nodrošināšanai; pabalsts krīzes situācijā.

Procesa apraksts

  1. Pakalpojuma pieprasīšana
    Persona pēc pakalpojuma vēršas pie sociālā darbinieka ar savu sociālo problēmu un nepieciešamības gadījumā jāiesniedz: iesniegums, personu apliecinošs dokuments, citi dokumenti pēc vajadzības atbilstoši pabalsta veidam.

  2. Pakalpojuma apstrāde
    Sociālā darba speciālists, izvērtējot situāciju, nepieciešamības gadījumā, pamatojoties uz klienta iesniegumu, sagatavo lēmumprojektu par attiecīgo sociālās palīdzības pabalsta vai sociālā pakalpojuma piešķiršanu. Sociālā darba speciālists slēdz vienošanos par līdzdarbību un piesaista nepieciešamos resursus, un organizē sociālos pakalpojumus personas sociālo problēmu risināšanai.