Projekti

Gulbenes novada pašvaldība piedalās projekta “Dārza pērles” Nr. Est-Lat 70 īstenošanā, tā ietvaros varam priecāties par sakārtotu Sarkanās pils apkārtni.

Līdz šim Latvijā un Igaunijā dārzu tūrisma potenciāls ir izmantots nelielā līmenī, šis ir īstais brīdis, lai kopīgi uzsāktu šī tūrisma attīstību reģionos. Lai veiksmīgāk ietekmētu piedāvājuma attīstību, kā arī dažādojot dārzus un parkus, sasniegtu plašāku mērķauditoriju, ir svarīgi darboties un strādāt kopīgi. Attiecīgi arī projekta ietvaros 2019. gada nogalē notikušas dārzu un parku saimnieku apmācības, kuru laikā saimnieki ieguva jaunas zināšanas par tūrisma produktu virzību, mārketingu un dalījās savā pieredzē.

Daži būtiski ieteikumi no lektoriem:

  • lai produkts vai pakalpojums būtu veiksmīgs, tam jāspēj sniegt risinājums lietotāja problēmai vai raizēm,
  • ja veicat ieguldījumus uzņēmuma mārketingā, uzstādiet konkrētus mērķus un izvērtējiet veikto aktivitāšu rezultātus, lai noteiktu, kas ir bijusi efektīvākā metode. Mūsdienās vērts apsvērt digitālā mārketinga sniegtās iespējas, piemēram, “Google AdWords”, “Facebook Live” un e-pasta mārketingu, kas var izrādīties finansiāli izdevīgākas,
  • “palielināt apmeklētāju skaitu” nav vienīgais iespējamais mērķis, it sevišķi aktuālajā kontekstā, kad kolektīvi jādomā par tūrisma ilgstpējīgumu,
  • rezultāti būs lielā mērā atkarīgi no ieguldītā darba un laika. Tas ir normāli, ka paiet vairāki gadi pirms uzņēmums jūt ievērojamus rezultātus no veikto aktivitāšu kopuma,
  • izstrādājot mājaslapu, nevajadzētu aizmirst par SEO jeb meklētājprogrammu optimizāciju, kas palīdzēs mājaslapai kļūt atrodamai un veicinās tās apmeklētību,
  • ja pašiem nav nepieciešamo kompetenču, nekautrējieties piesaistīt ekspertus no malas,
  • mūsdienu piesātinātajā informācijas telpā izcelties palīdzēs tieši jūsu stāsts, nevis klasisko vērtību izcelšana (“lielākais”, “augstākais”, “vecākais” utt.). Stāstus un faktus meklējiet vēstures dokumentos, vietējo iedzīvotāju atmiņu stāstos. Stāsts var būt pamats kā pašam produktam, tā mārketingam,
  • atrodiet īsto nišas auditoriju! Visus ar vienu vēstījumu un produktu nekad nesasniegsiet un neapmierināsiet,
  • ienākumus var veidot ieejas maksas, produktu pārdošana un pakalpojumu (piemēram, apmācību un darbnīcu) sniegšana,
  • sastādot cenu, jāatceras ierēķināt viss laiks, kas paiet, gatavojoties ekskursijai, gatavojot cienastu, uzturot un uzkopjot vidi,
  • attīstot produktu un izstrādājot mārketinga plānu, domājiet par emocionālo pusi – kā vēlaties, lai klients jūtas apmeklējuma laikā un pēc tam?

(informācija no http://www.vidzeme.com/lv/jaunumi-vta/parku-un-darzu-saimniekiem-jaunas-zinasanas-un-iedvesma.html)

Projekta mērķis ir veicināt dārza tūrisma attīstību Latvijā un Igaunijā, kā arī popularizēt Latviju un Igauniju kā vienotu dārzu tūrisma galamērķi.

Par šīs publikācijas saturu pilnībā atbild Gulbenes novada pašvaldība un tā neatspoguļo Igaunijas - Latvijas programmas vadošās iestādes oficiālo viedokli.

attels

Elīna Strode,
projektu vadītāja
Attīstības un projektu nodaļa