APSTIPRINĀTS

2025.gada 28.augusta Gulbenes novada pašvaldības domes sēdē (protokols Nr.20, 4.p.)

Izdots saskaņā ar Izglītības

likuma 22. panta pirmo un otro

daļu, Profesionālās izglītības

likuma 15. panta pirmo daļu

 

  1. Vispārīgie jautājumi
  1. Profesionālās ievirzes mūzikas skola “Gulbenes Mūzikas skola” (turpmāk – iestāde) ir Gulbenes novada pašvaldības (turpmāk – dibinātājs) dibināta profesionālās ievirzes izglītības iestāde mūzikā.
  2. Iestādes darbības tiesiskais pamats ir Izglītības likums, Profesionālās izglītības likums, citi normatīvie akti, kā arī dibinātāja izdotie tiesību akti un šis nolikums.
  3. Iestāde ir pastarpinātās pārvaldes iestāde. Tai ir savs zīmogs un simbolika.
  4. Iestādes juridiskā adrese: O.Kalpaka iela 43, Gulbene, Gulbenes novads, LV-4401.
  5. Dibinātāja juridiskā adrese: Ābeļu iela 2, Gulbene, Gulbenes novads, LV-4401.
  6. Iestādes izglītības programmu īstenošanas vietas adreses norādītas Valsts izglītības informācijas sistēmā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
  1. Iestādes darbības mērķi, pamatvirziens un galvenie uzdevumi
  1. Iestādes darbības mērķi:
    1. attīstīt izglītojamā talantus un prasmes mūzikā;
    2. nodrošināt iespēju izglītojamajam iegūt profesionālās kompetences tālākai izglītības turpināšanai mūzikā.
  2. Iestādes darbības pamatvirziens ir izglītojoša, kultūras un audzinoša darbība.
  3. Iestādes uzdevumi:
    1. īstenot profesionālās ievirzes mūzikas izglītības programmas, nodrošinot profesionālās ievirzes izglītības pamatzināšanu un prasmju apguvi mūzikā;
    2. veicināt izziņas prasmju attīstību, pilnveidot izglītojamā radošās spējas, profesionālās iemaņas un talantus mūzikā;
    3. sekmēt kultūras izpratni, muzikālo attīstību, attīstīt izglītojamā pašapziņu un spēju uzņemties pilsonisko atbildību;
    4. radīt motivāciju tālākizglītībai;
    5. attīstīt radošās darbības pieredzi, piedaloties koncertos, konkursos, skatēs un citos pasākumos;
    6. pildīt citus normatīvajos aktos paredzētos izglītības iestādes uzdevumus.
  1. Iestādē īstenojamās izglītības programmas
  1. Iestāde īsteno profesionālās ievirzes izglītības programmas mūzikā.
  2. Iestāde īsteno interešu izglītības programmas mūzikā.
  3. Iestādes izglītības programmas norādītas Valsts izglītības informācijas sistēmā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
  4. Iestāde var īstenot valsts un darba devēju, kā arī personības izaugsmes interesēm atbilstošas pieaugušo neformālās izglītības programmas, personas individuālajām izglītības vajadzībām un vēlmēm atbilstošas interešu izglītības programmas un citas izglītības programmas atbilstoši ārējos normatīvajos aktos noteiktajam.
  1. Izglītības procesa organizācija
  1. Izglītības procesa organizāciju iestādē nosaka Izglītības likums, Profesionālās izglītības likums, citi ārējie normatīvie akti, šis nolikums, iestādes Darba kārtības noteikumi, Iekšējās kārtības noteikumi, citi iestādes iekšējie normatīvie akti, kā arī citi iestādes vadītāja (turpmāk – iestādes direktors) izdotie tiesību akti un lēmumi.
  2. Izglītības process iestādē ietver izglītības programmu īstenošanu, izglītojamo audzināšanu un metodisko darbu.
  3. Izglītojamo uzņemšana iestādē, pārcelšana nākamajā klasē un atskaitīšana no iestādes notiek saskaņā ar iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem, kas saskaņoti ar dibinātāju, ievērojot Profesionālās izglītības likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības.
  4. Iestāde drīkst noteikt iestājpārbaudījumus izglītojamo uzņemšanai iestādē, ievērojot, ka uzņemšanai mūzikas izglītības programmās pārbauda izglītojamā atbilstību izglītības programmas uzsākšanai, tas ir, pārbauda:
    1. muzikālās dotības – muzikālo dzirdi, ritma izjūtu un muzikālo atmiņu;
    2. vispārējo fizisko attīstību.
  5. Profesionālās ievirzes izglītības programmu īstenošana ietver teorētiskās un praktiskās mācības, kā arī radošo darbību.
  6. Mācību darba organizācijas pamatforma ir mācību stunda / nodarbība, tās ilgums – 40 minūtes. Izglītības programmas tiek īstenotas saskaņā ar izglītības programmā noteikto.
  7. Izglītības programmas tiek īstenotas grupu un individuālajās nodarbībās, kolektīvajā muzicēšanā, audzēkņu patstāvīgajā darbā, dažādos ārpusstundu pasākumos iestādē un ārpus tās.
  8. Profesionālās ievirzes izglītības ieguves ilgumu un izglītības saturu nosaka attiecīgā izglītības programma. Mācību slodzi profesionālās ievirzes izglītības programmā nosaka Profesionālās izglītības likums.
  9. Iestāde nosaka vienotu iestādes izglītojamo sasniegumu vērtēšanas kārtību, ievērojot Profesionālās izglītības likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības.
  10. Iestādes struktūru un mācību tehniskos līdzekļus nodrošina, ievērojot izglītības programmu saturu un īstenošanas specifiku.
  11. Pēc profesionālās ievirzes izglītības programmas apguves izglītojamie saņem apliecību par profesionālās ievirzes izglītības ieguvi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
  1. Pedagogu un citu darbinieku tiesības un pienākumi
  1. Iestādi vada iestādes direktors. Iestādes direktora tiesības un pienākumi ir noteikti Izglītības likumā, Profesionālās izglītības likumā, Bērnu tiesību aizsardzības likumā, Fizisko personu datu apstrādes likumā, Darba likumā un citos normatīvajos aktos. Iestādes direktora tiesības un pienākumus precizē darba līgums un amata apraksts.
  2. Iestādes pedagogus un citus darbiniekus darbā pieņem un atbrīvo iestādes direktors normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. Iestādes direktors ir tiesīgs deleģēt pedagogiem un citiem iestādes darbiniekiem konkrētu uzdevumu veikšanu.
  3. Iestādes pedagogu tiesības un pienākumi ir noteikti Izglītības likumā, Profesionālās izglītības likumā, Bērnu tiesību aizsardzības likumā, Fizisko personu datu apstrādes likumā, Darba likumā un citos normatīvajos aktos. Pedagoga tiesības un pienākumus precizē darba līgums un amata apraksts.
  4. Iestādes citu darbinieku tiesības un pienākumi ir noteikti Darba likumā, Bērnu tiesību aizsardzības likumā un citos normatīvajos aktos. Iestādes citu darbinieku tiesības un pienākumus precizē darba līgums un amata apraksts.
  1. Izglītojamo tiesības un pienākumi
  1. Izglītojamo tiesības un pienākumi ir noteikti Izglītības likumā, Bērnu tiesību aizsardzības likumā, citos ārējos normatīvajos aktos un iestādes iekšējos normatīvajos aktos.
  2. Izglītojamais ir atbildīgs par savu rīcību iestādē atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam.
  1. Iestādes pašpārvaldes izveidošanas kārtība, tās kompetence
  1. Iestādes direktors sadarbībā ar dibinātāju nosaka iestādes organizatorisko struktūru, tai skaitā nodrošinot iestādes padomes izveidošanu un darbību.
  2. Iestādes padomes kompetenci nosaka Izglītības likums.
  3. Lai risinātu jautājumus, kas saistīti ar izglītojamo interesēm iestādē un līdzdarbotos  iestādes darba organizēšanā un mācību procesa pilnveidē, iestādes padome ir tiesīga veidot vecāku, izglītojamo interešu grupas un institūcijas, tajās iesaistot iestādes izglītojamos un viņu vecākus. Minēto institūciju un interešu grupu darbību nosaka iestādes padomes apstiprināts reglaments.
  4. Iestādes pedagoģiskās padomes (turpmāk – pedagoģiskā padome) izveidošanas kārtību, darbību un kompetenci nosaka iestādes iekšējie normatīvie akti.
  5. Pedagoģisko padomi vada iestādes direktors.
  6. Izglītības programmās noteikto prasību īstenošanas kvalitātes nodrošināšanai, mācību priekšmetu pedagogi tiek apvienoti metodiskajās komisijās. Metodiskās komisijas darbojas saskaņā ar šo nolikumu un iestādes iekšējiem normatīvajiem aktiem, to darbu koordinē iestādes direktors, iestādes direktora vietnieki vai metodisko komisiju vadītāji.
  7. Šajā nolikuma nodaļā minētajām iestādes pašpārvaldes institūcijām ir konsultatīvs raksturs.
  1. Iestādes iekšējo normatīvo aktu pieņemšanas kārtība
  1. Iestāde saskaņā ar Izglītības likumā un citos normatīvajos aktos, kā arī iestādes nolikumā noteikto patstāvīgi izstrādā un izdod iestādes iekšējos normatīvos aktus.
  2. Iestādes iekšējos normatīvos aktus izdod iestādes direktors, saskaņojot ar dibinātāju vai  iestādes izveidotām pašpārvaldes institūcijām.
  1. Iestādes saimnieciskā darbība
  1. Iestāde ir patstāvīga finanšu, saimnieciskajā un citā darbībā saskaņā ar Izglītības likumā, Profesionālās izglītības likumā un citos normatīvajos aktos, kā arī iestādes nolikumā noteikto.
  2. Atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam iestādes direktors, saskaņojot ar dibinātāju, ir tiesīgs slēgt ar juridiskām un fiziskām personām līgumus par dažādu iestādei nepieciešamo darbu veikšanu un citiem pakalpojumiem (piemēram, ēdināšanas pakalpojumi, telpu noma), ja tas netraucē izglītības programmu īstenošanai.
  3. Iestādes saimnieciskās darbības ietvaros tiek veikta iestādes telpu un teritorijas apsaimniekošana.
  1. Iestādes finansēšanas avoti un kārtība
  1. Iestādes finansēšanas avotus un kārtību nosaka Izglītības likums, Profesionālās izglītības likums un citi normatīvie akti.
  2. Finanšu līdzekļu izmantošanas kārtību, ievērojot ārējos normatīvajos aktos noteikto, nosaka iestādes direktors, saskaņojot ar dibinātāju.
  1. Iestādes reorganizācija un likvidācijas kārtība
  1. Iestādi reorganizē vai likvidē dibinātājs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, paziņojot par to Ministru kabineta noteiktai institūcijai, kas kārto Izglītības iestāžu reģistru.
  2. Iestāde par tās likvidāciju vai reorganizāciju attiecīgās institūcijas, tai skaitā Ministru kabineta noteiktu institūciju, kas kārto Izglītības iestāžu reģistru, un personas informē ne vēlāk kā sešus mēnešus iepriekš (objektīvu apstākļu dēļ – ne vēlāk kā trīs mēnešus iepriekš).
  1. Iestādes nolikuma un tā grozījumu pieņemšanas kārtība
  1. Iestāde, pamatojoties uz Izglītības likumu un Profesionālās izglītības likumu, izstrādā iestādes nolikumu. Iestādes nolikumu apstiprina dibinātājs.
  2. Grozījumus iestādes nolikumā var izdarīt pēc iestādes dibinātāja iniciatīvas, iestādes direktora, iestādes padomes vai pedagoģiskās padomes priekšlikuma. Grozījumus nolikumā apstiprina iestādes dibinātājs.
  3. Iestādes nolikumu un grozījumus nolikumā iestāde aktualizē Valsts izglītības informācijas sistēmā normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.
  1. Citi būtiski noteikumi, kas nav pretrunā ar normatīvajiem aktiem
  1. Saskaņā ar normatīvajos aktos un dibinātāja noteikto kārtību iestāde veic dokumentu un arhīvu pārvaldību, tostarp veicot fizisko personu datu apstrādi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa regulu (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) un Fizisko personu datu apstrādes likumu.
  2. Iestādes izdotu administratīvo aktu vai faktisko rīcību privātpersona var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu dibinātājam: Gulbenes novada pašvaldībai, Ābeļu ielā 2, Gulbenē, Gulbenes novadā, LV- 4401.
  3. Iestāde savā darbībā nodrošina izglītības jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto mērķu sasniegšanu, vienlaikus nodrošinot izglītojamo tiesību un interešu ievērošanu un aizsardzību.

XIV. Noslēguma jautājumi

  1. Atzīt par spēku zaudējušu Gulbenes Mūzikas skolas nolikumu, kas apstiprināts Gulbenes novada pašvaldības domes 2019.gada 31.oktobra sēdē (protokols Nr.17, 15.§).
  2. Nolikums stājas spēkā 2025.gada 1.septembrī.